Την Τετάρτη, 2/4/25, το σχολείο μας έκανε μια ωραία εκδρομή στη Θεσσαλία. Η πρώτη στάση μας ήταν στο Βελεστίνο, γενέτειρα του Ρήγα, για να επισκεφτούμε το μουσείο που έχει γίνει στη μνήμη του μεγάλου και πήρε το όνομά του. Εκεί μας υποδέχτηκε η μουσειολόγος κ. Βασιλική Τράκη, η οποία μας ταξίδεψε στα προεπαναστατικά χρόνια: από την παιδική ηλικία του Ρήγα στο Βελεστίνο, τις σπουδές του στη Ζαγορά και την Κωνσταντινούπολη, μέχρι τον μαρτυρικό του θάνατο στο Βελιγράδι, μαζί με τους συντρόφους του.

Τα εκθέματα μας εισήγαγαν στο έργο αυτού του μεγάλου αγωνιστή και διανοούμενου και προσπαθήσαμε να νιώσουμε την αγάπη του για ελευθερία και τον μεγάλο αγώνα του.

Εκεί είδαμε έργα του Ρήγα αλλά και την περίφημη Χάρτα του που σηματοδοτούσε το όραμα του Ρήγα για την απελευθέρωση όλης της Βαλκανικής Χερσονήσου από τον οθωμανικό ζυγό. Εκεί μάθαμε ότι η Χάρτα χαράχθηκε από τoν Franz Müller σε 12 φύλλα, τα οποία ενώνονται σχηματίζοντας έναν ιστορικό, γεωφυσικό και πολιτικό χάρτη τεσσάρων (4) τετραγωνικών μέτρων. Τυπώθηκε στη Βιέννη το 1797 στο τυπογραφείο των Πουμπλίου και Γεωργίου Μαρκίδων Πούλιου σε 1.220 αντίτυπα.

Μαζί με τον Θούριο η Χάρτα αποτέλεσε σημαντικό εργαλείο για τη διάδοση των επαναστατικών του ιδεών. Ήταν ένα ωραίο ταξίδι στον χρόνο όλο αυτό, σε έννοιες που είναι διαχρονικές και διαρκώς χρειάζεται να τις επιτηρούμε.

Πριν ευχαριστήσουμε και αποχαιρετήσουμε, βγήκαμε μια αναμνηστική φωτογραφία.

Η δεύτερη στάση της εκπαιδευτικής μας μετακίνησης ήταν στον ίδιο τόπο πάλι, το Βελεστίνο. Επισκεφτήκαμε τα πιλοτικά και μάλιστα σε επίπεδο Μεσογείου θερμοκήπια του Τμήματος Γεωπονίας, Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος. Στα συγκεκριμένα θερμοκήπια ενσωματώνονται όλες οι νέες τεχνολογίες, με στόχο την αύξηση της παραγωγής, τη μείωση του κόστους και ταυτόχρονα του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, που είναι και το ζητούμενο.

Η καθηγήτρια του τμήματος, κ. Χρυσούλα Παπαϊωάννου, μας ξενάγησε στους χώρους των θερμοκηπίων και μας εξήγησε πώς λειτουργεί η υδροπονία.

Σε πετροβάμβακα αντί για χώμα στηρίζονται οι ρίζες από τα αγγουράκια που καλλιεργούνται αυτή τη στιγμή στον χώρο, και μέσω μικρής ποσότητας νερού που ελέγχεται διαρκώς και περιέχει τα βασικά στοιχεία της τροφής, μεγαλώνουν τα φυτά, χωρίς τη χρήση ζιζανιοκτόνων και φυτοφαρμάκων. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Στη συνέχεια η κ. Παπαϊωάνου μας ξενάγησε στον χώρο που εκτρέφονται ψάρια σε δεξαμενές προκειμένου το νερό στο οποίο διαβιούν να χρησιμοποιηθεί για το πότισμα μαρουλιών.

Η επίσκεψή μας στον χώρο ήταν πολύτιμη για μας, καθώς ο πλυθησμός του σχολείου είναι κυρίως αγροτικός και η ακαδημαϊκή έρευνα ανοίγει νέες προοπτικές στον τομέα της παραγωγής και της χρήσης γης.
Θεωρούμε πολύ σπουδαίο να γίνεται διάχυση της ακαδημαϊκής γνώσης στα παιδιά που είναι το μέλλον μας. Ευχαριστούμε την κ. Παπαϊωάννου πάρα πολύ! Το ίδιο και την κ. Μπατζέλα που είχε την ιδέα για αυτή τη δράση και μας έφερε σε επαφή!
Τέλος, επισκεφτήκαμε τον Βόλο και αρχικά πήγαμε στο δημοτικό κολυμβητήριο, μιας και στην περιοχή του σχολείου, στον δήμο Φαρσάλων, δεν υπάρχει αυτή η τόσο σημαντική υποδομή.

Εκεί, ο κ. Βασίλης Κατσικόπουλος είχε την καλοσύνη να μας ξεναγήσει στους χώρους του κολυμβητηρίου, κλειστού και ανοιχτού και να μας μιλήσει για τα αγωνίσματα αλλά κυρίως για τη σπουδαιότητα του να γνωρίζει ο πληθυσμός κολύμβηση.

Η διδακτική μας επίσκεψη τελείωση στην όμορφη παραλία του Βόλου. Ήταν πολλά όσα καινούρια είδαμε κι ακούσαμε, και στο τέλος ήρθε η ώρα να χαλαρώσουμε και να γελάσουμε!